lördag 1 december 2012

Julstämning i stan och varm choklad

Igår var jag ute med min kompis från kören Maja efter skolan. Vi gick runt och tittade lite på julmarknaden, jättemysigt! Vi tog varsin våffla (ungersk variant: man får den i handen med choklad (som Maja tog), vanilj, sylt eller frukt (som jag tog) på). Sen gick vi in på ett fint café och valde mellan typ 30 varma choklad-typer. Jag tog en med jordgubs-smak, som var jättegod, och Maja tog en med banan (också god, jag fick smaka).
Här är lite bilder, jag tog inte de här förens precis innan jag gick hem, det är alltså inte mörkt när jag slutar skolan. Mysigt med belysning när det blir mörkt dock! Snart är det jul!







Maja


och jag

Det här var det vi betalade med... Skönt att bli av med alla små-mynt.



3 kommentarer:

  1. För lite extra julstämmning så kolla julkalendern på svtplay.se :D i år är det "Mysteriet på Greveholm; Grevens återkomst" ;)
    //Malin

    SvaraRadera
  2. Guuud, vad gott!!! <3 Kan du inte skicka lite på posten? Vad söt Maja var :D Vad är det för typ av kör och orkester du är med i, vad spelar ni för musik? Och juste, din julklapp och din födelsedagspresent får du sen när du kommer hem! Sedan kan jag väl berätta att jag ska till Afrika (AFRIKA!!!) över jullovet.... Overkligt. Så GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!!

    SvaraRadera
  3. Aftika!! Ha det super! Jo men visst kan jag skicka lite med posten... Not... ;) Trevligt med julklappar! :) Jag kommer nog skriva lite och visa bilder på kören och orkesten snart så du får se. God Jul och Gott Nytt År på dig med!

    SvaraRadera